Hyster viličari: tradicija inovacija

24. August 2021.

Hyster viličari svoju kvalitetu potvrđuju garantni rokom za nove strojeve; 3 godine ili 6.000 radnih sati! Garantni rok kojeg ne nudi niti jedan konkurent na tržištu viličara.

Hyster je američki proizvođač osnovan prije više od 90 godina, točnije 1929. godine te se može pohvaliti najširom paletom viličara na tržištu: od ručnog paletnog viličara pa do kontejnerskog viličara nosivosti 52 tone!

No kako je sve počelo?

Hyster viličari su svoj primarni razvoj započeli u drvnoj industriji

Podrijetlo imena Hyster

Tvrtka Hyster je osnovana 1929. godine od strane Ernesta G. Swigerta. Originalno ime tvrtke bilo je Willamette Ersted Company, a svoju dugogodišnju proizvodnju započeli su kao proizvođači vitla i podiznih strojeva za drvnu industriju. Do promjene imena je došlo zbog šuma u komunikaciji između radnika koji su prilikom podizanja strušenih trupaca dovikivali “hoist her”, odnosno “podignite trupac”. S vremenom je nastao slang Hyster, koji se uskoro toliko asocirao s podiznim strojevima da je 1934. tvrtka Willamete Ersted odlučila koristiti izraz za ime jedne linije svojih proizvoda. Do 1944. godine ime je bilo toliko povezano s brendom da su se odlučili i za službenu promjenu imena u Hyster Company.

Prvi Hyster viličari

No kako su nastali Hyster viličari? Suradnjom. Caterpillar Tractor Company je prepoznao kvalitetu Hyster vitla te su sklopili ekskluzivni ugovor za proizvodnju vitla za njihove traktore specijalizirane za drvnu industriju. Zbog navedene suradnje, Hyster je otvorio skladište i distribucijski centar u Peoriji, matičnom gradu Caterpillara. Iste godine su se odlučili započeti proizvodnju van drvne industrije te su nastali prvi Hyster viličari. Tijekom 1930-ih godina prošloga stoljeća, najvažniji proizvod Hystera je bila proizvodnja Karry Kranesa, viličara dizajniranih za utovar i istovar teretnih brodova koji su bili centar trgovine u to doba. Karry Krane se mogao pronaći u svakoj luci u SAD-u, ali jedan događaj je potaknuo rapidni razvoj tvrtke – Drugi svjetski rat.

Kako je naglo porasla potreba za prekomorskim prijevozom, a američka vlada je trebala radni stroj koji je mogao istovarivati brodove čak i u oštećenim lukama – jedini izbor za njih je bio Hyster. Preko 1.000 Karry Kraneova je korišteno tijekom rata, a veliki broj njih u prekooceanskim operacijama. Upravo je ta činjenica omogućila naglu ekspanziju Hystera u poslijeratnom vremenu.

Hyster viličari na globalnoj razini

Kako je rat završio, Hysteru je istovremeno rasla nacionalna i internacionalna potražnja. Izvrsne performanse, kapacitet i sposobnost rada na teškom terenu pokazali su svijetu da je Hyster brend koji krase kvaliteta i fleksibilnost. Porastom potražnje, pojavila se potreba za novom tvornicom. Tako je započela proizvodnja u Danvilleu, u državi Illinois. Danville će postati centar proizvodnih operacija za Hyster narednih 50 godina.

Godine 1956. većinu operacija preuzima potpredsjednik Philip S. Hill, čovjek koji je 1933. godine započeo svoju karijeru kao strojar. Hill je bio čovjek koji je osim poznavanja srži same tvrtke poznavao i potrebe svojih kupaca te je započeo nagli razvoj više divizija Hyster. To je dovelo do toga da se Hyster nije više prioritetno pronalazio u lukama i drvnoj industriji, već i u skladištima, građevini i proizvodnji. Hill je brzo prepoznao u kojem se smjeru američka industrija razvija te je prebacio fokus razvoja na stvaranje manjih i fleksibilnijih viličara za unutarnje korištenje. Time je osigurao osvajanje svjetskog tržišta iznimno kvalitetnim viličarima, koji nisu bili glomazni i mogli su zamijeniti veliki broj radnika na opasnim i teškim poslovima. Hillova vizija živi i danas, budući da Hyster i dalje ima najširu paletu viličara na svijetu te rješenje za svaku situaciju.

Početak 50-ih godina 20. stoljeća također predstavlja početak ekspanzije na tržišta u razvoju. Uz bogate zemlje poput Nizozemske, Kanade, Južne Afrike i Australije, Hyster otvara proizvodnju i distribuciju u Filipinima i Brazilu. Do 1964. godine, prihodi od internacionalne prodaje iznose 27 milijuna dolara te čine skoro 50% ukupnih prihoda koji iznose 63 milijuna.

Rezultati internacionalizacije i konkurencija

Reputacija koju su stekli kvalitetnom izradom i pouzdanošću te internacionalizacija poslovanja doveli su početkom 1970. godine do porasta zarade s 50 milijuna na preko 220 milijuna dolara godišnje. Čak 85% prihoda koje je Hyster u navedenom periodu ostvario dolazili su od viličara, od čega je njih 60% bilo namijenjeno za korištenje unutar skladišta, što je potvrdilo predviđanja direktora Hilla. Dodatni faktor ovog impresivnog uspjeha je činjenica da je navedena linija počela s proizvodnjom 50-ih godina.

Rapidni rast se nastavio i tijekom 70-ih te je Hyster 1979. zabilježio prihode od čak 683 milijuna dolara! Uz investicije u razvoj, radili su i na efikasnosti proizvodnih pogona, čime su smanjili troškove održavanja te su dionice počele rasti brže od prodaje. Hyster je svojim inovacijama te predviđanjima trendova postavljao nove standarde te se može usporediti s Appleovim inovacijama u IT industriji.

Kako su predvidjeli promjene u načinima pogona vozila, već u 70-im godinama započinju s proizvodnjom električnim viličarima, koji pronalaze iznimnu popularnost u Europi. U ovome trenutku proizvodnja viličara čini 90% proizvodnje te Hyster postaje drugi najveći proizvođač viličara na svijetu.

Konkurencija s istoka

Početkom 80-ih godina Hyster se susreće s konkurencijom u vidu proizvođača automobila, koji su se odlučili okušati u proizvodnji viličara. Proizvođači poput Toyote, Mitsubishija, Nissana i Komatsu početkom 80-ih godina započinju izvoz jeftinih i efikasnih viličara u Australiju. Istovremeno, svijetom je zavladala recesija, a japanske tvrtke su kao primarne ciljeve birale male tvrtke koje si nisu mogle priuštiti Hyster kvalitetu. S padom prihoda, Hyster je 1982. zabilježio prvu godinu s gubitkom. Njihov odgovor? Inovacije.

XL Challenger linija predstavljala je odgovor na jeftinu konkurenciju. XL Challenger viličare odlikovala je niža cijena od 18.000 do 22.000 dolara, a pružali su daleko povoljniju alternativu viličarima koje je Hyster nudio za naprednije korisnike. Smanjeni kapacitet, benzinski pogon i izvrsne manevarske sposobnosti od XL serije stvorile su najtraženiji Hyster viličar. Navedeno je omogućilo Hysteru da postane jedini proizvođač viličara tijekom 80-ih, najviše temeljeno na lojalnosti kupaca.

Euromarkt, Hyster, XL Challenger, viličar

Hyster od 1990. do danas

Godine 1989. Hyster kupuje korporacija NACCO Industries. Bivša rudarska tvrtka otkupljuje većinski udio Hysterovih dionica. U svibnju 1989., NACCO je otkupio Hyster za 620 milijuna dolara te su ga spojili s prethodno kupljenom Yale Materials grupom. Spajanje ove dvije tvrtke dovelo je do toga da Hyster-Yale postaje lider industrije u Sjevernoj Americi.

Postrecesijsko doba dovelo je do jačanja tijekom 90-ih te je Hyster-Yale 1994. oborio rekord s prodajom od čak 1.2 milijarde dolara! NACCO se zbog iznimnog uspjeha odlučuje Hyster 1995. ponovno predstaviti kao nezavisnu tvrtku te Hyster od tada svake godine ima sve veće prodajne uspjehe.

Ova stranica koristi cookies (kolačiće) za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Daljnim korištenjem stranice suglasni ste s korištenjem kolačića Više detalja

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close